Duyurular

...

5806 sayılı kanunun uygulama ilkelerini görmek için tıklayınız.

  1. Anabilim Dalı Kurullarında alınan karar ayrı sayfalarda ve ayrı kapak yazıları ile Enstitüye gönderilmeli.

     

  2. Enstitüye gönderilen “Anabilim Dalı Kurul” kararlarının toplantıya katılan tüm öğretim üyeleri tarafından eksiksiz imzalanmış olmalı.

     

  3. Anabilim Dalı Kurulunda alınan kararda “şerh” olması durumunda, ilgili öğretim üyesinin yazılı raporunun karara eklenerek Enstitüye gönderilmeli.

     

  4. Öğrencilerin verecekleri dilekçeler, (Kayıt Dondurma, Rapor, Kayıt Sildirme vb.) Anabilim Dalı Başkanlığı aracılığı ile Enstitüye gönderilmeli.

     

  5. Ders Ekleme/Çıkarma işlemleri süresi içerisinde yapılmalı.

     

  6. Öğrencilerin diğer Üniversitelerden alacakları dersler için gerekli işlemler ekleme/çıkarma süresi içerisinde yapılmalı.

     

  7. Ders alma formlarında imza eksiği olmadan ve zamanında Enstitüye gönderilmeli.

     

  8. Ders kayıtları ve ders notlarının girişleri, elektronik ortamda zamanında titizlikle girilmeli ve çıktısı alınıp, imzalanarak kısa sürede Enstitüye gönderilmeli.

     

  9. Lisansüstü danışmanlar “öğretim üyesi” olmalı.

     

  10. Danışman atamalarında her öğretim üyesi için 10 öğrenci sınırına Anabilim Dalı Başkanlıkları tarafından dikkat edilerek danışman önerileri yapılmalı.

     

  11. Tezler, tez yazım kuralları incelenerek kurallara uygun hazırlanmalı.

     

  12. Yüksek Lisans Tez program özetleri, zamanında ve Anabilim Dalı Kurul Kararı ile önerilmeli.

     

  13. Danışman ve Tez İzleme Komitesi değişiklikleri gerekçesiyle birlikte teklif edilmeli.

     

  14. Doktora Yeterlik sınavında başarılı olan öğrenci için belirlenen Tez İzleme Komitesi zamanında Enstitüye yazılmalı.

     

  15. Doktora tez program özeti, zamanında hazırlanıp Enstitüye gönderilmeli.

     

     

  16. Doktora Tez izleme komitesi raporları 6 ayda bir düzenli olarak Enstitüye gönderilmeli.

     

  17. Tez Savunma Jürilerine gelecek olan diğer üniversite öğretim üyelerinin Profesör ve Doçent unvanına sahip olanların önerilmesi konusunda özen gösterilmeli, özellikle doktora jürilerinde, jüri üyelerinin en az doçent unvanına sahip olanlar önerilmeli.

     

  18. Kısa süreli (15 günden az) yurtiçi görevlendirmelerde, görevlendirme yazısı en az 20 gün önceden, uzun süreli (15 günden fazla) yurtiçi görevlendirmelerde görevlendirme yazısı en az 40 gün önceden Enstitüye gönderilmeli.

     

  19. Enstitü kadrosunda bulunan Araştırma görevlilerinin yurtdışında yapılacak görevlendirmeleri ve uzun süreli görevlendirmeleri (üç ay ve üzeri) ilgili yazı 40 gün önceden Enstitüye eksiksiz şekilde gönderilmeli.

     

  20. 2547 sayılı YÖK’ün 35.maddesi uyarınca Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi yapmak üzere kadrosu geçici olarak tahsis edilen araştırma görevlilerinin ilgili kanunun 35.maddesi uyarınca uzun süreli (3 ay ve üzeri) yurtiçi ve yurtdışı görevlendirmelerde görevlendirme yazısı en az 70 gün önceden Enstitüye gönderilmeli.

  1. Enstitü Yönetim Kurulunu oluşturan konuların incelenmesi ve kurula bilgi sunulması zaman almaktadır. Bu nedenle, kurula girecek evrakların yeteri kadar önceden, özellikle yolluklu ve gündelikli yurtiçi görevlendirme yazıları en az 20 (yirmi) gün önceden, yurtdışı görevlendirme yazıları en az 40 (kırk) gün önceden gönderilmeli.

Büro: Kurullar Komisyonlar Adana, 02/02/2010

Sayı: B.30.2.ÇKO.0.40.05.00/

Lisansüstü eğitim konusuyla ilgili işlemlerin daha düzenli yapılabilmesi için Üniversitemiz öğretim üyelerinin yardımlarına ihtiyaç duyulmaktadır.

Enstitümüzde lisansüstü eğitim yapan öğrenciler ve danışmanlık yapan öğretim üyeleri Çukurova Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeğini ve yönergeleri bilmekle, enstitü web sayfasında ilan edilen duyuruları takip etmekle yükümlüdürler.

Bu çerçevede verilen listedeki konularda öğretim üyelerinin bilgilendirerek, daha titiz davranmaları konusunda duyuru yapılmasını önemle rica ederim.

Prof.Dr.İlhami YEĞİNGİL

Enstitü Müdürü