Karşılaştırmalı Performans Sonuçları Tablosu

2015-2021 Sağlık Bilimleri Enstitüsü Karşılaştırmalı Performans Sonuçları Tablosu

 

2015-2021 Yılı Performans Programı Kapsamında Karşılaştırmalı Performans Sonuçlarına ilişkin tablo

 

  PERFORMANS HEDEFİ

PERFORMANS GÖSTERGESİ

2015 YILINDA

HEDEFLENEN

GÖSTERGE

DÜZEYİ

2021 YILI SONU

GERÇEKLEŞME

DÜZEYİ

 

GERÇEKLEŞME

DURUMU

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nin

lisansüstü programlarında uygulanmasını

sağlayıcı proje ve programların geliştirilmesi

 

Geliştirilecek ve uygulanacak

proje ve program sayısı

 

2

2

BAŞARILI

Lisansüstü programların ve ders içeriklerinin bilimsel gelişmelere göre

güncellenerek ders tanımlarının 2021 yılı sonuna kadar AB ve uluslararası standartlara uygun hale

getirilmesi

 

AKTS 'ye uygun ders tanımlarının tüm derslere oranı(%)

 

100

95

BAŞARILI

Multidisipliner ve yeni lisansüstü program sayısının arttırılması

 

Program sayısı

2 Adet Multidisipliner Program

6 Adet Multidisipliner ve 7 Adet Lisansüstü programı olmak üzere 13 Program

BAŞARILI

Lisansüstü programlarının eğitim ihtiyaçlarının

saptanması ve güncellenmesi

İhtiyaçların belirlenme ve

iyileştirme oranı (%)

100

100

BAŞARILI

Akreditasyon sürecinin tamamlanması ve ADEK

güvence sisteminin geliştirilmesi

 

SBE-ADEK kurulması

 

2 Adet SBE-ADEK Toplantısı

5 Adet  SBE-ADEK Toplantısı

1 Adet ORPHEUS VE DANIŞMANLIK ÇALIŞTAYI

BAŞARILI

Ulusal ve uluslararası hareketlilik programlarından

enstitümüze gelen ve giden öğrenci sayısının

arttırılması

Gelen ve giden öğrenci

oranları(%)

 

4

4

BAŞARILI

Öğretim üyesi yetiştirme programlarında

öğrenim gören sayısının

arttırılması

Öğrenci sayısı

4

2

YÖK TARAFINDAN ÖYP BAŞVURUSU AZALTILDI

Araştırma görevlilerinin eğitim-öğretim becerilerini destekleyici

programları düzenlenmesi

Eğitim Fakültesi tarafından doktora öğrencilerine verilen ders sayısı

2

2

BAŞARILI

Araştırma görevlilerinin yabancı dil bilgisi  ve kullanımınının arttırılması

Üniversite tarafından düzenlenen yabancı dil kursları

-

-

İYİLEŞTİRİLMELİ

Yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin niteliğinin arttırılması

Belirlenen kriterler konusunda kabul edilen öğrenci oranı (100 üzerinden)

50

100

BAŞARILI

Doktora programına kabul edilen öğrencilerin niteliğinin arttırılması

Belirlenen kriterler konusunda kabul edilen öğrenci oranı (100 üzerinden)

50

100

BAŞARILI

Kadrolu idari personelin kadrolu akademik personele oranının yükseltilmesi

Kadrolu idari personelin kadrolu akademik personele oranı (%)

%25

%10

İYİLEŞTİRİLMELİ

Yabancı uyruklu öğrencilerin sayısının arttırılması

Yabancı uyruklu öğrenci oranı (%)

%3

% 5

BAŞARILI

Disiplinlerarası lisansüstü program oranı

(%)

% 2,9

% 17

BAŞARILI

Ortalama yüksek lisans mezuniyet süresinin azaltılması

Mezuniyet süresi

(yıl)

3

2,87

BAŞARILI

Ortalama doktora mezuniyet süresinin azaltılması

Mezuniyet süresi

(yıl)

4

4,19

BAŞARILI

Yüksek lisans mezuniyet oranının arttırılması

Yüksek lisans mezuniyet oranı

Belirtilmemiş

3,20

BAŞARILI

Doktora mezuniyet oranının arttırılması

Doktora mezuniyet oranı

Belirtilmemiş

9,66

BAŞARILI

 

 

Yüksek lisans mezunlarının mezuniyet not ortalamasının yükseltilmesi (4.0 üzerinden)

Yüksek lisans mezuniyet not

ortalaması

Belirtilmemiş

3,53

BAŞARILI

Doktora mezunlarının mezuniyet not ortalaması (4.0 üzerinden)

Doktora mezuniyet not ortalaması

Belirtilmemiş

3,36

İYİLEŞTİRİLMELİ

Lisansüstü program başına seçmeli ders sayısının arttırılması

Lisansüstü mezunu olabilmek için alınması gereken seçmeli derslerin oranı

 

 

%50’den fazla olması YÖK’ün aldığı ilke kararıdır.

%85,70

BAŞARILI

Yüksek lisans programı başına ortalama ders sayısı

Yüksek lisans programı başına ortalama ders sayısı

Belirtilmemiş

7,70

BAŞARILI

Doktora programı başına ortalama haftalık ders saati sayısı

Doktora programı başına ortalama ders sayısı

Belirtilmemiş

7,20

BAŞARILI

Öğretim üyesi başına bitirilen yüksek lisans tez sayısı

Tez

sayısı

1

0,073

İYİLEŞTİRİLMELİ

Öğretim üyesi başına bitirilen doktora  tez sayısı

Tez

sayısı

1

0,039

İYİLEŞTİRİLMELİ

Yayına dönüşen tez oranı

 

%

% 14

% 35

BAŞARILI

Enstitü dergisinin otomasyonu ve

sürekliliğinin sağlanması

Dergi sayısı

1

1

BAŞARILI

Lisansüstü öğrencilere tez süreci  ve yayın ile ilgili

eğitim verilmesi

Kurs sayısı

1

1

BAŞARILI

Yasal süreçler ve ilkeler doğrultusunda Danışman atanma kriterlerinin güncellenmesi

Danışman atanma kriterleri, WEB sayfası)

1 Adet Enstitü Kriterleri

1 Adet Enstitü Kriterleri (2014),

1 Adet Üniversite Kriterleri (2017)

1 Adet Çukurova Üniversitesi Eş Danışmanlı Doktora Eğitim ve Öğretim Yönergesi (2019)

BAŞARILI

50/d kadrosu araştırma görevlilerinin sayılarının arttırılması

Atanan araştırma görevlisi sayısı

3

-

YÖK tarafından disiplinlerarası programlar hariç enstitülere kadro tahsisi kaldırıldı.

Bilgi teknolojileri ve kaynaklarının (bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın vb.)  arttırılması

Enstitü otomasyon sistemi ve

Kütüphane kaynakları, EBYS sistemi ve e-imzanın kullanılması

1

1

BAŞARILI

 

Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi

 

Performans Programında yer alan göstergelerden % 75’inde hedefe ulaşılmış veya hedef aşılmıştır, % 6’sında gösterge sonuçlarına ilişkin verilere ulaşılamamış ve % 19 oranında hedef değerlerin altında kalınmıştır.  Ancak yüzde 19 değerinin içerisinde 2015 öncesi dönemlerde hedeflenen gösterge düzeyi belirlenmediği için kıyaslama yapılamayan yüzde 15’lik bir oran da bulunmaktadır. 

 

Performans göstergelerinin niteliği, performans programı uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve değerlendirme sonucunda sağlıklı verilerin sağlanması açısından çok önemlidir.

Bu bağlamda 2021 Yılı Performans Sonuçları Değerlendirme Tablosu hazırlanmış ve aşağıda gösterilmiştir.

 

2021 Yılı Performans Sonuçları Değerlendirme Tablosu

 

 

2021 YILI PERFORMANS SONUÇLARI

Beklenen düzeyin çok altı

Beklenen düzeyin altı

Beklenen düzey

Beklenen düzeyin üstü

Beklenen düzeyin çok üstü

 

 

AÇIKLAMALAR

 

Kaynaklar ve İlişkilerin Değerlendirilmesi

 

 

Öğrenci niteliğinde beklenen düzey

 

 

 

 

 

 

X

 

 

Belirlenen kriterler konusunda öğrenci kabul

Akademik personel niteliğinde beklenen düzey

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Akademik kriterlerin sağlanıyor olması

İdari personel niteliğinde beklenen düzey

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Deneyimli personelle çalışılıyor olması

Mali kaynakların yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Tez projelerine verilen destek miktarının az olması

Bilgi teknolojileri ve kaynaklarının (bilgisayar, internet, iletişim,kitap,yayın vb.) yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Kitap ve yayına ve web ortamındaki bilgilere ulaşım yeterli düzeyde

Fiziksel olanakların yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Bina sorunu

Temin edilen hizmetlerin yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Temizlik, yapı, bakım ve onarım işlerinin yetersizliği

Toplum ile ilişkilerin yeterliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Toplumla üniversite arasındaki bağın daha fazla güçlendirilmesi

 

 

Kamu kurum kuruluşları ile ilişkilerinin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Ortak projelerin istenen düzeyde olmaması

Mezunlar ile ilişkilerinin yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Anabilim dallarında kariyerde kalanlar 

Çalışanlar ile ilişkilerin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Özel günlerde bir arada olmak

Öğrenciler ile

ilişkilerin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Anabilim Dalları  aracılığıyla yeterli düzeyde

Yükseköğretim alanında ulusal ilişkilerin yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

35. Madde, ortak danışmanlıklar ve protokoller çerçevesinde yeterli düzeyde

Yükseköğretim alanında uluslararası ilişkilerin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Erasmus ve diğer değişim programları

Programların anlaşılabilirliği ve hedeflerinin açıklığı

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Bir hedef doğrultusunda düzenlenen programlar anlaşılabilir düzeydedir

 

Programların bütünlüğünün ve devamlılığının yeterliliği

 

 

 

 

 

 

X

 

 

Her programın kendi içinde bir bütünlüğü var. Öğrenci sayıları programların devamlılığı için yeterli. YÖK’ün Sağlık Bilimleri Alanında ilgili alandan üç öğretim üyesinin katılımı kararıyla bazı programlardaki öğretim üyesi sayısının doktora programı açmak için yetersiz kalmasının önüne geçilmesi

Programların çıktılarının (programın kazandırması) yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Mezunlarının iş olanaklarının olması bir göstergedir.

Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders kitabı, internet) yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Bazı Anabilim Dallarında öğretim elemanı gerekliliği belirtilmektedir.

Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Diğer enstitüler ve Anabilim Dalları arasında ders seçimi, tez izleme komitesi oluşturulması

Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Süresinde atanan tez danışmanlarınca yeterli danışmanlık yapılması

Engelli öğrencilere sunulan hizmetler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Engelli öğrenci bulunmamaktadır.

Öğrenci değerlendirme yöntemlerinin (sınav, ödev, proje) yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Değerlendirme Anabilim Dallarınca yapılmaktadır.

Yeni öğrencilerin programlara hazırlanmasında işleyiş ve uygulamaların  yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

SBE tarafından bu yıl için bilgilendirme toplantısı yapılacaktır.

Programların ilgili ulusal ve uluslararası programlarla uyumundaki yeterlilik

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Bologna süreci kapsamında yapılmaktadır

 

 

Araştırma ve Geliştirme Süreçlerinin Değerlendirilmesi

Araştırma ve geliştirme çalışmalarının toplum gereksinimlerine uygunluğu

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Çalışmalar gereksinimler doğrultusunda geliştirilmektedir.

Araştırma ve geliştirme olanak ve kaynaklarının yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Araştırmaya ayrılan maddi ve insan kaynaklarının azlığı

Araştırma ve geliştirmede öncelikli alanların belirginliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

AB Projeleri, DPT projeleri ve öncelikli alanlar için yetersiz

Araştırma ve geliştirme çalışmalarının bütünlüğü ve devamlılığı

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Önceki yıllarda başlayan projelerin sürdürülmesi bütünlüğü sağlamaktadır

Araştırma ve geliştirme çalışmalarının disiplinlerarası olmasındaki yeterliliği

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Disiplinlerarası programların daha da hedeflenmektedir.

 

 

Uluslararası araştırma ve geliştirme çalışmalarının yeterliliği

X

 

 

 

 

 

 

 

 

AB ve diğer uluslararası projelerde bulunmak

Araştırmayı özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Anabilim Dallarındaki alt yapı eksikliği

Araştırma ve geliştirmede öncelikli alanlara uygunluk

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Öncelikler doğrultusunda projeler sunma özendirilmektedir.

Araştırma ve geliştirme çalışmalarının hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının saptanması

 

 

 

 

X

 

 

 

 

BABCOM tarafından değerlendirilmektedir.

Araştırma ve geliştirme sonuçlarının duyurulması ve paylaşılması

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Yayınların teşvik edilmesi

Araştırma ve geliştirme çalışmalarının oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Kamu kurum ve kuruluşlarıyla yeterli düzeyde ortaklıklar kurulması hedeflenmektedir.

Araştırma ve geliştirme sonuçlarının topluma faydaya önüşmesindeki yeterlilik

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Araştırma sonuçlarının topluma yeterince sunulamaması

Araştırma ve geliştirme sonuçlarının kuruma/birime fayda olarak (ekonomik, itibar vb.) dönmesindeki yeterlilik

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Yapılan araştırma ve ortak projelerin fayda olarak geri dönüşümü yeterli olmamakla birlikte, üniversitemize ve SBE’ye etkinlik kazandırmaktadır.

               

 

Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi

 

Performansa yönelik olarak kullanılan bilgi sistemleri, üniversitemizin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından ve Enstitümüzde bulunan arşivlenmiş dokümanlardan elde edilmektedir. Bu sistemler karşılıklı olarak denetlenmekte, verilerin doğruluğu belirlenmekte ve hatalar düzeltilmektedir. Bütün öğrenci bilgileri internette bulunmakta ve paylaşımla birimlere ulaşmaktadır. Bu nedenle YÖK’te kurulmakta olan veri tabanına esas teşkil edebilecek durumdadır.

 

KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÜSTÜNLÜKLER

 

v  Enstitümüzün ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan bir üniversitenin bünyesinde olması

v  Enstitümüzün bilimsel, sosyal, sportif ve kültürel güçlü alt yapıya ve geniş ve etkileyici bir kampüse sahip bir üniversitenin bünyesinde olması

v  Sağlık alanında güçlü akademik kadroya sahip olunması

v  Farklı dallarda ve disiplinlerarası alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarının yürütülmesi

v  Yasa ve yönetmeliklere titizlikle uyulması

v  İşlerin titiz, hızlı ve düzenli bir şekilde yapılması

v  Üst yönetim desteği

v  Şeffaf ve paylaşımcı liderlik

ZAYIFLIKLAR

 

v Araştırmalara ve araştırmacılara kısıtlı mali destek

v İdari kadro yetersizliği

v Enstitüye ait çalışma mekânının yetersizliği,

v Eskimiş ve bakım-onarıma ihtiyaç duyan altyapı

v Mezunlara ait istatistikî bilgilerin azlığı,

v Diğer üniversite enstitüleriyle işbirliği ve ortak lisansüstü programlarının az olması.

DEĞERLENDİRME

 

Sağlık Bilimleri Enstitüsü;  Anabilim Dalları, akademik ve idari personelinin işbirliğiyle  üniversitemizin diğer akademik ve idari birimleri ve BAPCOM ile koordinasyon içerisinde, kurumsallaşma ve sürekliliği göz önünde tutarak stratejik hedeflerini gerçekleştirmek üzere çaba harcamaktadır.  Üst yönetimin desteğine karşın, gerek üniversite ve birimin kendi yapısından gerekse mali ve diğer yasal mevzuattan kaynaklanan kısıtlılıkları aşacak çözüm yollarının bulunması için “Performans Sonuçları Tablosu” ve “Performans Sonuçları DeğerlendirmeTablosu”nun eksiklikleri  açıkça ortaya koyacak sağlıklı veriler sağlayacağı  umulmaktadır.

 

ÖNERİ VE TEDBİRLER

 

v        Yeni araştırma görevlilerinin katılması  ile akademik ortam sürekli güçlendirilmelidir.

v   Araştırma görevlilerinin yurtdışı kongre katılımları desteklenmeli, özellikle makale ve kitap yazımlarına hem parasal hem de yayın yapma aşamalarında destek verilmelidir.

v       Lisansüstü öğrencilere (yabancılar dahil) burs imkanları arttırılmalı, öğrenci sayılarında artış

  sağlanmalıdır.

v       Öğrencilerle olan iletişimler arttırılmalıdır.

v       Mezun bilgilerinin derlenmesi için yeni yapılanmalar üzerinde çalışılmalı ve onlardan geri bildirim alınmalıdır.

v  Programların öz değerlendirilmesi için girişimler başlatılmalıdır.

v         Akademik ve idari personelin motivasyonu arttırılmalıdır.