PERFORMANS HEDEFİ |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
2015 YILINDAHEDEFLENENGÖSTERGEDÜZEYİ |
2021 YILI SONUGERÇEKLEŞMEDÜZEYİ |
GERÇEKLEŞMEDURUMU |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ninlisansüstü programlarında uygulanmasınısağlayıcı proje ve programların geliştirilmesi |
Geliştirilecek ve uygulanacakproje ve program sayısı |
2 |
2 |
BAŞARILI |
Lisansüstü programların ve ders içeriklerinin bilimsel gelişmelere göregüncellenerek ders tanımlarının 2021 yılı sonuna kadar AB ve uluslararası standartlara uygun halegetirilmesi |
AKTS 'ye uygun ders tanımlarının tüm derslere oranı(%) |
100 |
95 |
BAŞARILI |
Multidisipliner ve yeni lisansüstü program sayısının arttırılması |
Program sayısı |
2 Adet Multidisipliner Program |
6 Adet Multidisipliner ve 7 Adet Lisansüstü programı olmak üzere 13 Program |
BAŞARILI |
Lisansüstü programlarının eğitim ihtiyaçlarınınsaptanması ve güncellenmesi |
İhtiyaçların belirlenme veiyileştirme oranı (%) |
100 |
100 |
BAŞARILI |
Akreditasyon sürecinin tamamlanması ve ADEKgüvence sisteminin geliştirilmesi |
SBE-ADEK kurulması |
2 Adet SBE-ADEK Toplantısı |
5 Adet SBE-ADEK Toplantısı1 Adet ORPHEUS VE DANIŞMANLIK ÇALIŞTAYI |
BAŞARILI |
Ulusal ve uluslararası hareketlilik programlarındanenstitümüze gelen ve giden öğrenci sayısınınarttırılması |
Gelen ve giden öğrencioranları(%) |
4 |
4 |
BAŞARILI |
Öğretim üyesi yetiştirme programlarındaöğrenim gören sayısınınarttırılması |
Öğrenci sayısı |
4 |
2 |
YÖK TARAFINDAN ÖYP BAŞVURUSU AZALTILDI |
Araştırma görevlilerinin eğitim-öğretim becerilerini destekleyiciprogramları düzenlenmesi |
Eğitim Fakültesi tarafından doktora öğrencilerine verilen ders sayısı |
2 |
2 |
BAŞARILI |
Araştırma görevlilerinin yabancı dil bilgisi ve kullanımınının arttırılması |
Üniversite tarafından düzenlenen yabancı dil kursları |
- |
- |
İYİLEŞTİRİLMELİ |
Yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin niteliğinin arttırılması |
Belirlenen kriterler konusunda kabul edilen öğrenci oranı (100 üzerinden) |
50 |
100 |
BAŞARILI |
Doktora programına kabul edilen öğrencilerin niteliğinin arttırılması |
Belirlenen kriterler konusunda kabul edilen öğrenci oranı (100 üzerinden) |
50 |
100 |
BAŞARILI |
Kadrolu idari personelin kadrolu akademik personele oranının yükseltilmesi |
Kadrolu idari personelin kadrolu akademik personele oranı (%) |
%25 |
%10 |
İYİLEŞTİRİLMELİ |
Yabancı uyruklu öğrencilerin sayısının arttırılması |
Yabancı uyruklu öğrenci oranı (%) |
%3 |
% 5 |
BAŞARILI |
Disiplinlerarası lisansüstü program oranı |
(%) |
% 2,9 |
% 17 |
BAŞARILI |
Ortalama yüksek lisans mezuniyet süresinin azaltılması |
Mezuniyet süresi(yıl) |
3 |
2,87 |
BAŞARILI |
Ortalama doktora mezuniyet süresinin azaltılması |
Mezuniyet süresi(yıl) |
4 |
4,19 |
BAŞARILI |
Yüksek lisans mezuniyet oranının arttırılması |
Yüksek lisans mezuniyet oranı |
Belirtilmemiş |
3,20 |
BAŞARILI |
Doktora mezuniyet oranının arttırılması |
Doktora mezuniyet oranı |
Belirtilmemiş |
9,66 |
BAŞARILI |
Yüksek lisans mezunlarının mezuniyet not ortalamasının yükseltilmesi (4.0 üzerinden) |
Yüksek lisans mezuniyet notortalaması |
Belirtilmemiş |
3,53 |
BAŞARILI |
Doktora mezunlarının mezuniyet not ortalaması (4.0 üzerinden) |
Doktora mezuniyet not ortalaması |
Belirtilmemiş |
3,36 |
İYİLEŞTİRİLMELİ |
Lisansüstü program başına seçmeli ders sayısının arttırılması |
Lisansüstü mezunu olabilmek için alınması gereken seçmeli derslerin oranı |
%50’den fazla olması YÖK’ün aldığı ilke kararıdır. |
%85,70 |
BAŞARILI |
Yüksek lisans programı başına ortalama ders sayısı |
Yüksek lisans programı başına ortalama ders sayısı |
Belirtilmemiş |
7,70 |
BAŞARILI |
Doktora programı başına ortalama haftalık ders saati sayısı |
Doktora programı başına ortalama ders sayısı |
Belirtilmemiş |
7,20 |
BAŞARILI |
Öğretim üyesi başına bitirilen yüksek lisans tez sayısı |
Tezsayısı |
1 |
0,073 |
İYİLEŞTİRİLMELİ |
Öğretim üyesi başına bitirilen doktora tez sayısı |
Tezsayısı |
1 |
0,039 |
İYİLEŞTİRİLMELİ |
Yayına dönüşen tez oranı |
% |
% 14 |
% 35 |
BAŞARILI |
Enstitü dergisinin otomasyonu vesürekliliğinin sağlanması |
Dergi sayısı |
1 |
1 |
BAŞARILI |
Lisansüstü öğrencilere tez süreci ve yayın ile ilgilieğitim verilmesi |
Kurs sayısı |
1 |
1 |
BAŞARILI |
Yasal süreçler ve ilkeler doğrultusunda Danışman atanma kriterlerinin güncellenmesi |
Danışman atanma kriterleri, WEB sayfası) |
1 Adet Enstitü Kriterleri |
1 Adet Enstitü Kriterleri (2014),1 Adet Üniversite Kriterleri (2017)1 Adet Çukurova Üniversitesi Eş Danışmanlı Doktora Eğitim ve Öğretim Yönergesi (2019) |
BAŞARILI |
50/d kadrosu araştırma görevlilerinin sayılarının arttırılması |
Atanan araştırma görevlisi sayısı |
3 |
- |
YÖK tarafından disiplinlerarası programlar hariç enstitülere kadro tahsisi kaldırıldı. |
Bilgi teknolojileri ve kaynaklarının (bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın vb.) arttırılması |
Enstitü otomasyon sistemi veKütüphane kaynakları, EBYS sistemi ve e-imzanın kullanılması |
1 |
1 |
BAŞARILI |